Zamek możnego, Krzysiu i Kłody

Awatar użytkownika
lordziknedzik
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 823
Rejestracja: 2011-08-11, 12:27

Zamek możnego, Krzysiu i Kłody

Postautor: lordziknedzik » 2011-11-07, 15:00

Witam, sprawa wygląda następująco.
Mam zameczek, Krzysia Radziwiłła i Kłody podpięte pod inną postać
Przeciwnik wystawia postać nie mając żadnej innej (nie może "obronić się" przed kłodami)

Mogę wykonać 2 repliki. Dlatego też:
najpierw używam zdolności aktywowanej Krzysia i zwiększam lafę o 3. Przeciwnik postanawia zapłacić.

Następnie jak ostatni cham kłodzę mu postać. Według oficjalnej wykładni przeciwnik nie ponosi kosztu wystawienia. Co się więc dzieje z moimi 3 wysępionymi dukatkami?

linki:
Krzyś - http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/index.php/podglad/521
Zameczek - http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/index.php/podglad/1044
kłody - http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/index.php/podglad/935
Jestem oazą spokoju

Awatar użytkownika
thael
Sławny
Posty: 1056
Rejestracja: 2009-08-24, 12:58
Kontaktowanie:

Re: Zamek możnego, Krzysiu i Kłody

Postautor: thael » 2011-11-08, 16:38

i ja się dołączę z pytaniem - czy te dodatkowe 3 dukaty to podniesienie kosztu? czy jeśli by tak było to zgodnie z AH mogę zrezygnować dobrowolnie z zapłacenia kosztu dodatkowego, zapłacić koszt podstawowy a kartę postaci odrzucić?
(wbrew pozorom nie jest to problem wydumany - chciałem ostatnio podczas gry tak zrobić, ale że z przeciwnikiem nie mieliśmy pojęcia jak powinno to być zasędziowane to zrezygnowałem z takiego zagrania)
In te, Dómine, sperávi:
non confúndar in ætérnum.

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Zamek możnego, Krzysiu i Kłody

Postautor: Ksch » 2011-11-08, 16:40

Kłody powodują dodatkowy koszt, który jeśli gracz nie może go ponieść, sprawia że nie płaci żadnego, a więc również dukatów należnych Krzysztofowi Radziwiłłowi, czy precyzyjniej graczowi, który go kontroluje. Nie przeczę wszak, że jego wording mógłby zostać zapisany nieco lepiej.

@Thael - to dodatkowy koszt zagrania karty i tak - możesz z niego zrezygnować dokładnie tak, jak jest to w AH zapisane.


Wróć do „Rębajłowie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość