Kłody pod nogi

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Kłody pod nogi

Postautor: neishin » 2011-03-06, 18:33

Mam pytanie dotyczące Kłód pod nogami - http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/index.php/podglad/935

Przeciwnik wystawia postać. Zaznaczam postać z dołączonymi Kłodami, on nie ma kogo zaznaczyć. Czy czyn został zrobiony? Dukaty wydane? Co sie dzieje z postacia - wraca do dworu czy leci do lazaretu?
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Kłody pod nogi

Postautor: Ksch » 2011-03-18, 18:14

Oficjalna interpretacja negująca moją, która przyznaję - była błędna.

Karta Kłody pod nogi neguje skutek działania karty (trop Alchemika był zatem słuszny), nie mówiąc niczego o jego koszcie (a mój błędny). Zatem koszt karty zostaje poniesiony normalnie natomiast Kłody blokują wywarcie przez kartę swego skutku. Zatem tracimy Czyn oraz każdy inny koszt, taki jak zaznaczenie, dukaty etc.

Alien
Sławny
Posty: 1306
Rejestracja: 2010-10-15, 22:31

Re: Kłody pod nogi

Postautor: Alien » 2011-06-07, 19:07

Oficjalna wykładnia działania karty Kłody pod nogi:

Kłody negują skutek zagranej karty, lub użytej zdolności, a więc należy rozróżnić ich działanie na karty które po rozpatrzeniu stają się Elementami Stałymi Stołu, na karty które po rozpatrzeniu trafiają do lazaretu lub żalnika, a także na zdolności.

Działanie kłód na karty stające się ESS po rozpatrzeniu: koszt czasowy (CDR, oczywiście w 99% będzie to C) nie zostaje poniesiony, także żaden z innych kosztów ponoszonych przy wystawieniu karty nie zostaje poniesiony, ponieważ skutkiem zagrania takiej karty jest jej wystawienie, a więc do niego nie dochodzi, więc również omijamy moment płacenia kosztu - analogicznie do Liberum Veto.

Przy kartach nie będących ESS po rozpatrzeniu koszt czasowy oraz koszty dodatkowe są ponoszone, ponieważ w ich wypadku koszty te są ponoszone przy zagrywaniu karty, i oczywiście analogicznie skutek zostaje zanegowany.

Jak chodzi o zdolności, albo czyn agitacji/wyzwania, wszystkie koszty są ponoszone przy deklaracji użycia zdolności lub deklaracji agitacji/wyzwania, więc zostaną one poniesione, na przykładzie - jeżeli kłody zanegują czyn agitacji, to postać która miała agitować zostaje zaznaczona, a jeżeli do jej agitacji potrzebne było spełnienie dodatkowych warunków, np. zapłacenie dukatów, to także musiały one zostać spełnione przy deklaracji dokonania czynu agitacji.


W razie wątpliwości proszę je drążyć tutaj, będziemy wyjaśniać do skutku.

Awatar użytkownika
Rafaell
Posty: 1655
Rejestracja: 2011-03-28, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłody pod nogi

Postautor: Rafaell » 2011-06-15, 23:15

Pytanie być może głupie ale....

Sitrep: Wystawiam postać, jest to czyn, przeciwnik replikuje z kłodami, nie mam niezaznaczonej postaci na stole, moja wystawiana postać jest odrzucana do lazaretu, koszt w dukatach nie jest ponoszony a czyn nie został wykonany więc mogę wystawić natychmiast po rozpatrzeniu repliki kolejną z dworu.

Q 1: Tak czy Nie?

Sitrep: Wystawiam moderunek, nie mam niezaznaczonej postaci, przeciwnik replikuje kłodami. Moderunek jest odrzucony do lazaretu.

Q 2: Płacę za niego dukaty czy nie?
Q 3: Jeżeli wystawienie moderunku jest czynem to czy mogę wykonać natychmiast po rozpatrzeniu kolejny?

Q4: Analogicznie do Q2 i Q3 ale dla posesji.

Wpływ repliki kłód na zagrywane efekty tymczasowo nie jest dla mnie tak ważny.

Dziekuje za szybkie odpowiedzi.
Gram z przyjemności ale dla wyniku. Tytanowy Janusz z Mołdawi.
15x10=110!

Alien
Sławny
Posty: 1306
Rejestracja: 2010-10-15, 22:31

Re: Kłody pod nogi

Postautor: Alien » 2011-06-15, 23:27

Odpowiedź na wszystkie Twoje pytania znajduję się powyżej, ponieważ każdy z przytoczonych przykładów dotyczy kart, które po rozpatrzeniu stają się ESS. Jako że kłody negują skutek zagranej karty, nie dojdzie do wystawienia ani postaci, moderunku czy posesji, takowoż nie poniesiesz ŻADNEGO kosztu (tak czasowego w postaci C D lub R, jak i dukatów etc.), a więc możesz dokonać innego czynu.

Żeby doprecyzować - kiedy zagrywasz kartę moderunku, posesji lub postaci, kłody negują skutek tego zagrania, czyli jej wystawienie. Więc, do wystawienia nie dochodzi wcale, czyli żaden ze skutków wystawienia nie ma miejsca.

Awatar użytkownika
Rafaell
Posty: 1655
Rejestracja: 2011-03-28, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłody pod nogi

Postautor: Rafaell » 2011-06-15, 23:50

Alien,

Bardzo uprzejmie Ci dziękuję.

Przeczytaliśmy z Sosną pierwszy post z wykładnią i nadal były wątpliwości :oops: :roll:

Teraz wszystko jest jasne.

Jeszcze raz dziękuję.
Gram z przyjemności ale dla wyniku. Tytanowy Janusz z Mołdawi.
15x10=110!

Tashi
Sobiepan
Posty: 481
Rejestracja: 2009-08-24, 15:22
Lokalizacja: Wa-wa
Kontaktowanie:

Re: Kłody pod nogi

Postautor: Tashi » 2011-06-21, 17:46

a ja cały czas nie rozumiem...
czy zanegowanie wystawienia jakiejś karty kłodami powoduje jej odrzucenie? czy poprostu wraca ona na rękę?

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Kłody pod nogi

Postautor: Ksch » 2011-06-21, 17:48

Nie no, jasne że odrzuceniem.

Awatar użytkownika
sqva
Legenda
Posty: 3138
Rejestracja: 2009-06-04, 15:26
Kontaktowanie:

Re: Kłody pod nogi

Postautor: sqva » 2011-06-21, 18:28

z definiji cokolwiek, co zostało położone na stosie nie może wrócić na rękę.
albo zostanie to zanegowane na stosie = pójdzie do lazaretu
albo wejdzie do gry i wywrze skutek = zalezy od karty


Wróć do „Rębajłowie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość