Zamek możnego Pana + Pańska łaska

Oficjalne pytania dotyczące kart legalnych w formacie sezon oraz sezon
Awatar użytkownika
Shons
Legenda
Posty: 1747
Rejestracja: 2008-11-19, 16:36
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Zamek możnego Pana + Pańska łaska

Postautor: Shons » 2011-09-19, 19:13

Obrazek

Kod: Zaznacz cały

Zamek możnego pana - Karta zostaje zerratowana:
"Zamek. Dopóki nie jest zaznaczony, możesz wykonać do dwóch różnych replik kiedy wystawiana jest postać. R Z > możesz użyć zasady innego twojego Zamku wymagającej zaznaczenia. Możesz mieć tylko jedną taką kartę w grze. "

w kwestii wyjaśnienia - różne oznacza repliki pochodzące z różnych źródeł, na przykład wystawiając strażnika zamkowego można zaznaczyć jedną postać i dobrać dukat ze Złotej Kobyłki. Natomiast gdy przeciwnik wystawia postać, a na stole posiadamy dwóch Bernardynów możemy dobrać dwa dukaty - repliki pochodzą z dwóch różnych źródeł. Jeśli natomiast replika zostanie zanegowana np. Szynkiem u Klary, nie możemy drugi raz podjąć próby użycia tej samej repliki.

Dodatkowo mając na stole Zamek możnego pana nie możemy zaznaczyć dwóch zamków, aby użyć dwa razy identyczną replikę (pochodzącą z jednego źródła) - jak np. dobrać dwie karty używając dwóch replik Zamku królewskiego w Niepołomicach zaznaczając tenże zamek i zamek możnego pana.
Jako, że replika cały czas pochodzi z jednego źródła - z zamku w niepołomicach, zagranie takie jest niedozwolone.

Obrazek

1. Czy mając na stole Zamek możnego Pana, dowolną inną posesję i dołączone do nich Pańskie łaski mogę mogę przy wystawianiu postaci odrzucić dwie inne obniżając lafę postaci wystawianej o zsumowane lafy postaci odrzucanych?
2. Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca. Czy mogę przy wystawianiu postaci odrzucić dwie inne nawet jeżeli odrzucenie jednej z nich obniżałoby lafę postaci wystawianej do zera?

3. Proponuję z FAQa usunąć zapis:

Kod: Zaznacz cały

Zamek możnego pana [Rębajłowie ; 106] –
http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/uploads/ ... na_106.png : po użyciu jednej repliki przy wystawieniu postaci można - w ramach drugiej - zaznaczyć Zamek możnego pana, w celu użycia zdolności innego Zamku, która wymaga zaznaczenia.

Bo w tej chwili są tam dwa sprzeczne zapisy.
Ludzie mówią, że jestem pijakiem...
Chodnikowym równym chłopakiem...

LubLarp

Awatar użytkownika
Esse
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-12, 22:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zamek możnego Pana + Pańska łaska

Postautor: Esse » 2011-09-21, 11:47

Ad 1. możesz mając dołączone dwie pańskie łaski, odrzucić dwie postaci wystawiając następna.

Ad 2. jeśli lafa tych postaci łącznie przekracza lafę wystawianej postaci, ma zastosowanie zapis z AH:

Kod: Zaznacz cały

108.3 Jeżeli jakakolwiek cecha spadałaby poniżej zera, jest wyrównywana do zera,
chyba że karta wywołująca modyfikację cechy wyraźnie mówi że może ona stać
się ujemna.


czyli zmodyfikowana lafa postaci wynosi wtedy 0 i takie zachowanie jest jak najbardziej legalne.

Ad 3. na pewno zapis o którym piszesz jest poprawny - na przykład mam na stole:
Zamek możnego pana
Twierdzę Kudak
zaznaczoną Twierdzę Bar

wystawiam postać Wiśniowieckich, w pierwszej replice zaznaczam Kudak i odznaczam postać, w drugiej replice zaznaczam Zamek możnego pana i obniżam lafę postaci o 2.


Wróć do „Sezon 2 Warchoły i Pijanice”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość