Buława: Symbol władzy wojskowej

Awatar użytkownika
robson
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 522
Rejestracja: 2014-12-15, 11:48
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: robson » 2016-10-04, 19:05

Obrazek

Pytanie: kto jest kontrolerem Buławy dołączonej do postaci przeciwnika? Czy przeciwnik może ją w swoim głosie odrzucić i mnie zdekreskować?
Znasz-li gdzie Jeziorna?

Awatar użytkownika
Warhapper
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 611
Rejestracja: 2010-01-14, 20:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: Warhapper » 2016-10-04, 19:07

Ty jesteś kontrolerem, przeciwnik ją tylko trzyma. To tak jak za starych czasów, buławę hetmańską otrzymywano od króla i do niego wracała bo była jego. Zdolność karty jest o tyle wyjątkowa ze mozesz dołaczyć buławę do postaci przeciwnika i nadal jest twoja :)
Czołem Sarmaci i Niewiasty! To mój kanał
https://www.youtube.com/user/Warhapper

Awatar użytkownika
Prezesinho
hodowca chomików
Posty: 2065
Rejestracja: 2010-03-27, 08:52
Lokalizacja: Danzig

Re: Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: Prezesinho » 2016-10-06, 21:10

to troszke jak z amanda ;)
przychodzi baba do lekarza a lekarz tez Habsburger

Awatar użytkownika
Warhapper
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 611
Rejestracja: 2010-01-14, 20:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: Warhapper » 2016-10-06, 22:44

ale amanda jest kurtyzaną ^^
Czołem Sarmaci i Niewiasty! To mój kanał
https://www.youtube.com/user/Warhapper

Awatar użytkownika
Prezesinho
hodowca chomików
Posty: 2065
Rejestracja: 2010-03-27, 08:52
Lokalizacja: Danzig

Re: Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: Prezesinho » 2016-10-07, 09:14

zgadza sie ale tez dzierzy bulawe od czasu do czasu ;)
przychodzi baba do lekarza a lekarz tez Habsburger

Awatar użytkownika
robson
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 522
Rejestracja: 2014-12-15, 11:48
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: robson » 2017-01-09, 17:58

Powstała w dyskusji obok inna ciekawa kwestia: czy do pojedynku można wybrać buławę dołączoną przez przeciwnika żeby dostać +1 do szabli? Według mnie: ależ owszem, czemu nie :) Czy były już w historii Veto moderunki dołączane do postaci przeciwnika?
Znasz-li gdzie Jeziorna?

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: Jan Onufry » 2017-01-09, 19:06

Jak zwykle regulują to AH.
Po pierwsze:
204 Moderunki
204.1 Oprócz cech wymienionych w punkcie 201.2, karta moderunku posiada:
(...)
204.2.c Modyfikator Szabli postaci, do której moderunek jest dołączony.
(...)

Po drugie:
308.3.b Postać może w pojedynku używać jednej sztuki każdego dołączonego moderunku o słowie kluczowym: koń i broń i broń palna. W trakcie pojedynku gracze mogą używać zasad gry dołączonych do postaci koni, broni i broni palnych tylko wybranych w tym etapie moderunków.

i po trzecie:
119.2.c Jeżeli zapłacenie kosztu wymaga jakiegokolwiek wykorzystania danej karty, to gracz może go zapłacić tylko pod warunkiem że jest kontrolerem tejże karty lub posiada możliwość wpływania na stan tej karty wystarczającą do opłacenia kosztu

Z powyższych punktów wynika, że Moderunek dołączony do postaci modyfikuje cechę szabli tej postaci, natomiast ewentualne zdolności aktywowane posiadane przez ten moderunek mogą być użyte jedynie przez jego kontrolera. Jeżeli więc gracz A dołączyłby Buławę do postaci gracza B to w pojedynku gracz B mógłby ją wybrać jak broń swojej postaci, szabla tej postaci byłaby +1, postać ta miałaby cechę kreski +1, ale odrzucić w Czynie ten moderunek mógłby nadal jedynie gracz A.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
robson
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 522
Rejestracja: 2014-12-15, 11:48
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: robson » 2017-03-21, 07:20

To jak już omawiamy Buławę, to jeszcze kwestia ile kresek się odrzuca w jej czynie. Zakładając, że nie ma innych modyfikatorów cechy K, to tyle co na karcie, bo skoro...
404.2 Zdolność statyczna zaczyna działać natychmiast po wejściu karty z tą zdolnością na
Pole Gry, a przestaje działać natychmiast po opuszczeniu przez tę kartę Pola Gry.

a karta została odrzucona, to zostaje sama cecha karty, no chyba że "cecha K postaci z tą kartą" należy interpretować "cecha K postaci liczona tak, jakby Buława wciąż była do niej dołączona". Jeśli to drugie, to proponowałbym erratę na "...cecha K postaci z tą kartą przed odrzuceniem" albo krócej "ile WYNOSIŁA cecha K itd."
Znasz-li gdzie Jeziorna?

Awatar użytkownika
korek
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 591
Rejestracja: 2011-12-06, 13:08
Lokalizacja: Święta Warmia

Re: Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: korek » 2017-03-21, 09:48

...lub też, "...ile wynosiła maksymalna zmodyfikowana cecha K tej postaci".

schalonny
Weteran
Posty: 152
Rejestracja: 2015-11-16, 22:16

Re: Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: schalonny » 2017-03-21, 10:54

Trochę bez sensu pytanie, bo jakby liczyly się kreski po odrzuceniu to... o którą postać by chodziło, przecież zadna nie trzyma buławy ;)
R w pojedynku -> szabla wybranej postaci +26

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Buława: Symbol władzy wojskowej

Postautor: Jan Onufry » 2017-03-21, 18:32

117.2 Jeżeli skutek działania karty odnosi się do cechy „Kreski” lub „niezmodyfikowanej cechy Kreski”, to oznacza to wartość wydrukowana na karcie.


Zgodnie z powyższym zdolność Buławy odnosi się do bazowej, wydrukowanej na karcie postaci, cechy kreski, bez uwzględniania żadnych modyfikacji.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?


Wróć do „Moderunki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość