Sprawa Konia Perskiego

Awatar użytkownika
Keg
Bohater
Posty: 74
Rejestracja: 2014-05-13, 16:34

Sprawa Konia Perskiego

Postautor: Keg » 2015-09-24, 13:44

W chwili gdy przeciwnik wyzywa na pojedynek i w chwili gdy nie jest w stanie spełnić warunków repliki tej karty to dochodzi nadal do pojedynku czy nie :?:
Obrazek
Ja go bukłaczkiem, a on mi wilcze doły-Błazowski sum

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Sprawa Konia Perskiego

Postautor: Jan Onufry » 2015-09-24, 13:58

Do pojedynku nie dochodzi ponieważ żeby mógł on nastąpić wyzywający musi ponieść koszt wyzwania - zaznaczyć swoją postać mającą wziąć udział w pojedynku. Replika Konia perskiego zwiększa ten koszt o zaznaczenie dodatkowej postaci, oczywiście kontrolowanej przez wyzywającego gracza. Jeżeli gracz nie może ponieść tego dodatkowego kosztu (bo nie ma więcej postaci, lub są zaznaczone, lub też nie mogą się zaznaczyć) to całkowity koszt wyzwania nie jest poniesiony, a więc do pojedynku nie dochodzi, a wyzywająca postać pozostaje zaznaczona.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
robson
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 522
Rejestracja: 2014-12-15, 11:48
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: Sprawa Konia Perskiego

Postautor: robson » 2015-09-24, 16:32

Jan Onufry pisze:Jeżeli gracz nie może ponieść tego dodatkowego kosztu


Dla pełnej jasności: jeśli może ale nie zechce, to do pojedynku również nie dochodzi, a pozostałe koszty (zaznaczenie wyzywającej postaci, odrzucenie kreski za wyzwanie Pobożnego lub znacznika za porywanie się Raptusem na postać z pola karmazynów itp.) zostają poniesione -- tak przynajmniej mi wynika z AH 116.5.a.
Znasz-li gdzie Jeziorna?

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Sprawa Konia Perskiego

Postautor: Jan Onufry » 2015-09-24, 16:58

robson pisze:Dla pełnej jasności: jeśli może ale nie zechce, to do pojedynku również nie dochodzi, a pozostałe koszty (zaznaczenie wyzywającej postaci, odrzucenie kreski za wyzwanie Pobożnego lub znacznika za porywanie się Raptusem na postać z pola karmazynów itp.) zostają poniesione -- tak przynajmniej mi wynika z AH 116.5.a.


Oczywiście, dotyczy to również sytuacji gdy wyzywający mógłby ponieść ten dodatkowy koszt, ale nie zechce tego zrobić. Pominąłem taką sytuację odpowiadając bo Keg pytał o sytuację gdy przeciwnik nie może ponieść dodatkowego kosztu a po za tym rzadko zdarzają się sytuację, by konieczność zaznaczenia postaci powodowała rezygnację z wyzwania.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?


Wróć do „Moderunki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość