Wzłamnik

0NCK0
Charakternik
Posty: 948
Rejestracja: 2009-10-19, 15:36
Lokalizacja: Wwa/Starachowice
Kontaktowanie:

Wzłamnik

Postautor: 0NCK0 » 2013-09-15, 13:58

1. Gdy przeciwnik ma 3 wzłamniki na stole to trzeba podczas wyzwania odrzucić jedną czy 3 kreski.
2. Przeciwnik ma wzłamnika i wyzywam jego pobożną postać. Ile kresek muszę odrzucić 1 czy 2.

http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/index.php/podglad/3288

0NCK0
Charakternik
Posty: 948
Rejestracja: 2009-10-19, 15:36
Lokalizacja: Wwa/Starachowice
Kontaktowanie:

Re: Wzłamnik

Postautor: 0NCK0 » 2013-09-16, 11:54

Widzę, że zadałem nazbyt trudne pytanie.
Panowie żeby nie było tak jak było 2 lata temu na masterze, że wszyscy grali na Michał Kociełł, który agitował za 2-4 kresek, a pół roku później się okazało że on może tylko za 2 kreski agitować max bo tak wynika z wordingu.

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Wzłamnik

Postautor: Jan Onufry » 2013-09-16, 13:15

Z wordingu niestety wynika, że w obu podanych przykładach odrzuca się tylko jedną kreskę:

Wzłamik pisze:Kiedy postać przeciwnika wyzywa na pojedynek, musi odrzucić 1 kreskę


Żeby było inaczej powinno być tam słówko "dodatkową" albo "o jedną więcej" czy zwykłe +1. A tak to nie. Pytanie jaki był zamysł twórców i jak to zinterpretują przed masterem. A zegar tyka bezlitośnie i czasu co raz mniej.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
c4h10
Sobiepan
Posty: 391
Rejestracja: 2011-04-30, 14:45

Re: Wzłamnik

Postautor: c4h10 » 2013-09-16, 14:48

Złamnik + pobożny to również jedna kreska.

Awatar użytkownika
Ciuniek
Weteran
Posty: 268
Rejestracja: 2012-10-18, 20:54

Re: Wzłamnik

Postautor: Ciuniek » 2013-09-16, 16:21

Zdolność Wzłamnika to zdolność wyzwalana, nie statyczna, więc z wordingiem karty jest wszystko w porządku. Jeśli masz go w kilku sztukach na stole, to w momencie wyzywania na pojedynek jednocześnie odpalą się wszystkie trzy i dla każdego z osobna trzeba tę zdolność rozpatrzyć. Dodatkowo jeśli wyzywasz na pojedynek pobożnego, musisz odrzucić dodatkową kreskę - bo wyzywasz pobożnego, zdolność Wzłamnika nie ma na to wpływu.

Awatar użytkownika
Apo
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 370
Rejestracja: 2011-08-19, 23:10

Re: Wzłamnik

Postautor: Apo » 2013-09-16, 20:35

Jest dokładnie tak jak mówi Ciuniek. Są to trzy niezależne od siebie zdolności wyzwalane pochodzące z trzech różnych źródeł.

Awatar użytkownika
c4h10
Sobiepan
Posty: 391
Rejestracja: 2011-04-30, 14:45

Re: Wzłamnik

Postautor: c4h10 » 2013-09-17, 07:14

Ciuniek pisze:Jeśli masz go w kilku sztukach na stole, to w momencie wyzywania na pojedynek jednocześnie odpalą się wszystkie trzy i dla każdego z osobna trzeba tę zdolność rozpatrzyć.

A kto wybiera kolejność rozpatrywania zdolności wyzwalanych?

Awatar użytkownika
Ciuniek
Weteran
Posty: 268
Rejestracja: 2012-10-18, 20:54

Re: Wzłamnik

Postautor: Ciuniek » 2013-09-17, 08:17

Kontroler karty. Jeśli obaj gracze posiadają na stole karty ze zdolnościami wyzwalanymi, pierwszy rozpatruje je gracz będący przy głosie.

Khazad
Bohater
Posty: 72
Rejestracja: 2013-06-04, 15:14

Re: Wzłamnik

Postautor: Khazad » 2013-10-01, 15:47

Podsumowując:

Jeśli mam 2 pieski na stole przy dwóch różnych postaciach. To gdy przeciwnik chcę wyzwać jakąkolwiek moją postać musi odrzucić 2 kreski?

Awatar użytkownika
Kosak
Vetomaniak
Posty: 730
Rejestracja: 2012-06-06, 12:43
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Wzłamnik

Postautor: Kosak » 2013-10-01, 22:33

Tak, Wzłamnik działa po prostu na wyzywanie.

Awatar użytkownika
Kosak
Vetomaniak
Posty: 730
Rejestracja: 2012-06-06, 12:43
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Wzłamnik

Postautor: Kosak » 2013-10-01, 22:33

Tak, Wzłamnik działa po prostu na wyzywanie.

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Wzłamnik

Postautor: veyDer » 2013-11-04, 23:13

Wskrzeszę stary temat.

AH 303.3
Co do zasady zdolności moderunków odnoszące się do pojedynków mogą być używane tylko w pojedynkach z udziałem postaci która posiada dołączony dany moderunek.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
jeleń
Bohater
Posty: 92
Rejestracja: 2012-05-20, 21:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Wzłamnik

Postautor: jeleń » 2013-11-05, 08:57

@up
Wszystko się zgadza, ale wzłamnik nie działa w pojedynku, więc może być dołączony do dowolnej postaci:
513.3
Wyzwanie na pojedynek zaczyna się od deklaracji wyzwania
513.4
Etap przyjęcia/Odmowy przyjęcia wyzwania (aktywny)
513.5
Etap wyboru moderunków (pasywny)
513.6
Etap pojedynku

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Wzłamnik

Postautor: veyDer » 2013-11-05, 10:37

Pozwolę się nie zgodzić - tekst nie brzmi "Co do zasady zdolności moderunków odnoszące się do etapu pojedynku..." tylko "Co do zasady zdolności moderunków odnoszące się do pojedynków...".

Sugerujesz zatem, że zasada "Kiedy postać przeciwnika wyzywa na pojedynek, musi odrzucić 1 kreskę albo do wyzwania nie dochodzi." nie jest zdolnością odnoszącą się do pojedynku? :roll:
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
MrDzemik
Sobiepan
Posty: 308
Rejestracja: 2012-07-09, 06:34
Lokalizacja: Tczew

Re: Wzłamnik

Postautor: MrDzemik » 2013-11-05, 12:51

jest zdolnością odnoszącą się do wyzwania na pojedynek


Wróć do „Moderunki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość