Świętokradztwo

Moderator: Apo

Awatar użytkownika
c4h10
Sobiepan
Posty: 391
Rejestracja: 2011-04-30, 14:45

Świętokradztwo

Postautor: c4h10 » 2013-07-16, 10:36

Zagrywam kartę z dworu. Przeciwnik w Replice zagrywa:
karta
I wybiera odrzucanie kresek.
Czy mogę w zareplikować:
karta

Chciałbym wiedzieć co oznacza słowo "zmuszać".
Bardziej intuicyjnie brzmiałoby "Kiedy odrzucasz kreski na skutek kart przeciwnika..." czy coś w tym stylu.

Awatar użytkownika
alfonzo
Bohater
Posty: 66
Rejestracja: 2008-03-27, 09:53
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: Świętokradztwo

Postautor: alfonzo » 2013-07-16, 12:26

IMO możesz ale niech wypowiedzą się osoby z kolorowymi nickami bo mogę to źle interpretować :P
Niestety na tym forum jest pewna grupa ludzi, która sądzi że przez fakt duldania wódy z pewnymi ludźmi mają prawo do takich zachowań.

Awatar użytkownika
pa5tor
Sobiepan
Posty: 459
Rejestracja: 2011-02-01, 11:25
Lokalizacja: Allenstein

Re: Świętokradztwo

Postautor: pa5tor » 2013-07-16, 14:14

wg mnie możesz tak zagrać i dobrać zamiast odrzucić...a słówko "zmusza" zapewne jest po to, żeby nie było niejasności czy masz odrzucić na skutek działania efektu, zdolności postaci itp.; po prostu kiedy przeciwnik każe Ci odrzucić kreski, Ty negujesz odrzucenie i dobierasz...

Awatar użytkownika
c4h10
Sobiepan
Posty: 391
Rejestracja: 2011-04-30, 14:45

Re: Świętokradztwo

Postautor: c4h10 » 2013-07-18, 08:05

Czy to jest oficjalna wykładnia?
Fajnie byłoby wiedzieć przed IMP.

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Świętokradztwo

Postautor: Ksch » 2013-07-18, 09:09

Oficjalną wykładnie podamy z Gregiem dzisiaj.

Awatar użytkownika
Estavo
Weteran
Posty: 186
Rejestracja: 2012-04-27, 14:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Świętokradztwo

Postautor: Estavo » 2013-07-18, 09:12

A co jeśli przeciwnik gra na sławnych i odpali drzewo genealogiczne czy pancernych? Przysięga nie zadziała?

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Re: Świętokradztwo

Postautor: neishin » 2013-07-18, 11:42

Imo nie, bo nie zmusza cie do odrzucenia, po prostu zabiera kreski.
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Świętokradztwo

Postautor: Ksch » 2013-07-18, 13:16

Estavo nie. W wypadku Świętokradztwa również nie można i jest to oficjalne stanowisko :-)

Awatar użytkownika
Esse
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-12, 22:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Świętokradztwo

Postautor: Esse » 2013-07-18, 14:05

czyli świętokradztwo zwiększa po prostu koszt zagrania karty, tak?

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Świętokradztwo

Postautor: Ksch » 2013-07-18, 14:15

No tak można to nazwać.

Awatar użytkownika
Esse
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-12, 22:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Świętokradztwo

Postautor: Esse » 2013-07-18, 14:18

Ksch pisze:No tak można to nazwać.

tzn chodzi mi w tym kontekście o ponoszeniu kosztu i o płacenie ewentualne części kosztu przy kartach, które nie stają się ESS ;)

Awatar użytkownika
Greg
Sobiepan
Posty: 491
Rejestracja: 2010-11-12, 20:13
Lokalizacja: Katowice, ŚKF

Re: Świętokradztwo

Postautor: Greg » 2013-07-18, 17:15

Ksch nie do końca chyba zrozumiał mój tok myślowy (moja wina)

Świętokradztwo nie zmusza cię do odrzucenia kresek - to ty decydujesz czy zechcesz je odrzucić.
I apropo zwiększenia kosztu - Świętokradztwo NIE zwiększa kosztu zagrania karty.
--
Jerzy Nowak
Członek Rady Sędziowskiej i szef Centrum sędziowskiego.

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Świętokradztwo

Postautor: veyDer » 2013-07-18, 23:08

Chciałbym prosić o uściślenie, czy Świętokradztwo zwiększa koszt zagrania, czy nie.
W szczególności:
AH 101.8.c pisze:Wyjątkiem od punktu 108.1.b jest modyfikacja kosztu zagrania innego niż wystawienie karty. Jeżeli koszt zostanie zmodyfikowany w ten sposób, że gracz nie jest w stanie spełnić wymaganych warunków, skutek działania jest zanegowany, a koszt jest płacony w pełnym wymiarze. Jeżeli koszt zagrania jest modyfikowany w ten sposób, że gracz może dopłacić tę modyfikację, musi on ponieść podstawowy koszt, lecz może zdecydować o niedopłacaniu modyfikacji, wtedy skutek działania zostaje zanegowany.

Czy jeżeli przeciwnik ma mniej niż 4 dukaty a ja wybiorę dukaty (alternatywnie - ma mniej niż 2 kreski a ja wybiorę kreski), czy zgodnie z tym punktem AH przeciwnik musi zapłacić podstawowy koszt zagrywanej karty (o ile nie jest ona wystawiana)?
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
Greg
Sobiepan
Posty: 491
Rejestracja: 2010-11-12, 20:13
Lokalizacja: Katowice, ŚKF

Re: Świętokradztwo

Postautor: Greg » 2013-07-22, 11:25

@veyDer

Świętokradztwo nie zwiększa kosztu.

W MtG jest to analogiczne do:
Counter target spell unless its controler pays 4

4 dukaty lub 2 kreski są po prostu opcją dla przeciwnika na zanegowanie Świętokradztwa
--
Jerzy Nowak
Członek Rady Sędziowskiej i szef Centrum sędziowskiego.

Awatar użytkownika
inv
Weteran
Posty: 103
Rejestracja: 2013-03-17, 08:01

Re: Świętokradztwo

Postautor: inv » 2013-07-22, 14:00

Greg pisze:4 dukaty lub 2 kreski są po prostu opcją dla przeciwnika na zanegowanie Świętokradztwa


Opcją dla przeciwnika? Czyli to przeciwnik wybiera? Bo jak tak, to do tej pory mi źle pokazywali użycie tej karty :P
Fiat pax in virtute tua: et abundantia in turribus tuis.
Szczwany lis, szczwany lis, ty go nie skontrujesz!


Wróć do „Królobójstwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość