Strona 1 z 1

Szabla bazowa a stos

: 2013-05-08, 20:53
autor: eckhart
http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/uploads/ ... cie_52.png
http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/uploads/ ... _thumb.png

W nawiązaniu do poniższej dyskusji:
viewtopic.php?f=49&p=125763#p125763

Postać A ma bazową (printed) szablę 6, a postać B bazową szablę 2.

A zagrywa słuszny gniew.
B zagrywa zejście z linii ataku
Po czym obaj pasują. Jaki jest wynik pojedynku:
a) 4 do 4 - remis
czy
b) 8 do 4 - A wygrywa
?

Re: Szabla bazowa a stos

: 2013-05-14, 11:45
autor: Ksch
Usunąłem nieuprawnione odpowiedzi. Zejście z linii ataku wchodzi do gry i pozostawia zdolność działającą od momentu wejścia (X) aż do końca pojedynku (Y). Słuszny gniew (Z) wchodzący XZY oznacza 4-4. ZXY, zatem sytuacja opisywana w pytaniu, to 8.

Re: Szabla bazowa a stos

: 2013-05-14, 21:26
autor: eckhart
Ksch pisze:Usunąłem nieuprawnione odpowiedzi. Zejście z linii ataku wchodzi do gry i pozostawia zdolność działającą od momentu wejścia (X) aż do końca pojedynku (Y). Słuszny gniew (Z) wchodzący XZY oznacza 4-4. ZXY, zatem sytuacja opisywana w pytaniu, to 8.


Czyli Słuszny gniew nie wprowadza zdolności (zmiany szabli bazowej razy dwa), tylko daje bonus: szabla +X, gdzie X aktualna szabla bazowa ?

Re: Szabla bazowa a stos

: 2013-05-16, 09:56
autor: Ksch
Nie rozumiem pytania.

Re: Szabla bazowa a stos

: 2013-05-16, 18:56
autor: eckhart
eckhart pisze:
Ksch pisze:Usunąłem nieuprawnione odpowiedzi. Zejście z linii ataku wchodzi do gry i pozostawia zdolność działającą od momentu wejścia (X) aż do końca pojedynku (Y). Słuszny gniew (Z) wchodzący XZY oznacza 4-4. ZXY, zatem sytuacja opisywana w pytaniu, to 8.


Czyli Słuszny gniew nie wprowadza zdolności (zmiany szabli bazowej razy dwa), tylko daje bonus: szabla +X, gdzie X aktualna szabla bazowa ?


Usunąłeś cytaty z AH, które dodałem. Ale niech będzie:
"R w pojedynku > zagraj na postać. Szabla tej postaci ulega podwojeniu."
1) Jak rozumiem szabla w tym tekście nie oznacza szabli zmodyfikowanej, więc oznacza bazową ? A może jest jeszcze jakiś trzeci rodzaj ?
215.2 Jeżeli skutek działania karty odnosi się do „Szabli” lub „niezmodyfikowanej Szabli” oznacza to cechę Szabla wydrukowaną na karcie.

2) "Do końca pojedynku bazowa cecha Szabla przeciwnika jest równa bazowej cesze Szabli twojej postaci uczestniczącej w tym pojedynku." - napisałeś że to zdolność X.
Wiec czym jest to "Szabla tej postaci ulega podwojeniu.": zdolnością, czy bonusem szabla +X, gdzie X aktualna szabla bazowa, który po przejściu przez stos nie podlega zmianom?
Jeśli nie jest zdolnością, to jak ma się to do tej zasady:
Zasada Jednego Mnożenia Cechy – jeśli jakakolwiek cecha karty miałaby zostać w wyniku skutków działania kart pomnożona, jest mnożona tylko raz. Nie da się podwoić cechy
już podwojonej.

Bo przecież nie można zagrać efektywnie drugiego słusznego w pojedynku (przynajmniej tak gramy w Wawie).

Przed erratą ze startera SiD, na tej karcie było sformułowanie "szabla bazowa", a jeszcze wcześniej nawet "do końca pojedynku". Errata w kontekście AH nic, w moim mniemaniu, nie zmieniła, ale tu może właśnie się mylę.

Czy teraz rozumiesz moje wątpliwości ?