Pax Santa 2

Moderator: Apo

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Pax Santa 2

Postautor: Jan Onufry » 2013-03-05, 12:47

Obrazek
Ponieważ poprzedni wątek został zamknięty (niebardzo rozumiem dlaczego) bez udzielenia odpowiedzi na wszystkie zadane w nim pytania, to z oslim uporem poruszę temat ponownie. Oto wątpliwości, które nadal mnie nurtują:
1. Tekst mówi:

Wyzwanie Pobożnego na pojedynek wymaga ...


czyli jak ja wyzywam, czy jak przeciwnik wyzywa, czy przy jakimkolwiek wyzwaniu?

2. Tekst karty mówi:

... ilu pobożnych posiadasz w kompanii


a co jeżeli i ja i przeciwnik mamy tę kartę w grze, ja mam 3-ch pobożnych a on 1-go? Czyja karta określa zwiększoną liczbę kresek gdy ja wyzywam a czyja karta gdy moja postać jest wyzywana? Poboznych, z której kompanii się wtedy liczy.

Bardzo proszę o szerszą odpowiedź na te pytania niż tylko

kolejne kopie tej karty nie sumują się.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Pax Santa 2

Postautor: Ksch » 2013-03-05, 12:54

Jan Onufry pisze:Obrazek
Ponieważ poprzedni wątek został zamknięty (niebardzo rozumiem dlaczego) bez udzielenia odpowiedzi na wszystkie zadane w nim pytania, to z oslim uporem poruszę temat ponownie. Oto wątpliwości, które nadal mnie nurtują:
1. Tekst mówi:

Wyzwanie Pobożnego na pojedynek wymaga ...


czyli jak ja wyzywam, czy jak przeciwnik wyzywa, czy przy jakimkolwiek wyzwaniu?


Przy jakimkolwiek wyzwaniu.

2. Tekst karty mówi:

... ilu pobożnych posiadasz w kompanii


a co jeżeli i ja i przeciwnik mamy tę kartę w grze, ja mam 3-ch pobożnych a on 1-go? Czyja karta określa zwiększoną liczbę kresek gdy ja wyzywam a czyja karta gdy moja postać jest wyzywana? Poboznych, z której kompanii się wtedy liczy.


Tyle kresek, ilu kontroler posiada w kompanii.
Dokładny zapis:
Zasada: wyzwanie na pojedynek postaci posiadającej słowo kluczowe Pobożny otrzymuje dodatkowy koszt odrzucenia X kresek, gdzie X = liczba postaci posiadających słowo kluczowe Pobożny kontrolowanych przez kontrolera tej karty.

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Pax Santa 2

Postautor: Ksch » 2013-03-05, 13:00

A wątek zamknąłem, bo zapomniałem o pozostałych pytaniach :oops: Przepraszam za zamieszanie.

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Pax Santa 2

Postautor: Jan Onufry » 2013-03-05, 13:10

Dzieki za szybką odpowiedź. Dalej jednak nurtuje mnie pytanie co sie dzieje w sytuacji gdy i ja i przeciwnik kontrolujemy Pax santa i mamy różną ilość poboznych w kompanii. Skoro karta działa przy każdym wyzwaniu to jeżeli chcę wyzwać przeciwnika, mam 3 pobożnych a on żadnego - bo Pax santa zabrał mi z rzezania mieszków - to odrzucam trzy dodatkowe kreski czy żadnej? A jeżeli on mnie chce wyzwać, to nie odrzuca żadnej czy trzy?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Pax Santa 2

Postautor: Ksch » 2013-03-05, 13:16

Muszę to przemyśleć. Daj mi moment.

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Re: Pax Santa 2

Postautor: neishin » 2013-04-04, 08:33

Ja dodam tylko durne pytanie - odrzucenie dodatkowych kresek nie jest podnoszeniem kosztu wyzwania Pobożnego, prawda? Znaczy jak przeciwnik ma 5 pobożnych, ja wyzywam jednego z nich, ale mam tylko 3 kreski to odrzucam wszystkie i wyzwalem?
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Menacek
Posty: 7
Rejestracja: 2012-09-17, 09:50

Re: Pax Santa 2

Postautor: Menacek » 2013-04-05, 12:47

@up: nie żebym się znał, ale słowo "wymaga" sugerowałoby właśnie, że jeśli nie masz wystarczającej ilości kresek do odrzucenia do nie możesz wyzwać.

Awatar użytkownika
Apo
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 371
Rejestracja: 2011-08-19, 23:10

Re: Pax Santa 2

Postautor: Apo » 2013-04-05, 13:06

Dokładnie jeżeli nie masz dostatecznej liczby kresek a chcesz wyzwac pobożnego i na stole jest pax sancta to wtedy nie możesz tego zrobić.

Awatar użytkownika
thael
Sławny
Posty: 1056
Rejestracja: 2009-08-24, 12:58
Kontaktowanie:

Re: Pax Santa 2

Postautor: thael » 2013-04-05, 23:35

napiszę tutaj, bo się bezpośrednio odnosi:
czy wording tej karty zmienia definicje słowa kluczowego pobożny czy też jest to zupełnie niezależna zdolność efektu?
Innymi słowy mając jednego pobożnego i pax sancta przeciwnik by wyzwać go musi odrzucić 1 czy 2 kreski?

ps: wraz z premierą królobójstwa miała być errata na "kolejne kopie tej karty nie sumują się" -> bez tego rozumiem, że zgodnie z duchem AH się sumują?
czy errata zostanie ogłoszona przed DMP czy też raczej nastawiać się że będziecie się dłużej nad tym zastanawiać i od razu wrzucić to pax sancta gdzie trzeba? :D
In te, Dómine, sperávi:
non confúndar in ætérnum.

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Pax Santa 2

Postautor: Ksch » 2013-04-06, 08:29

W najnowszej wersji tej karty jest to ustalone: http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/uploads/ ... cta_41.png

Wyrzuciliśmy zapis więcej.

Moje odpowiedzi na dwa ostatnie pytania (wedle mojego uznania, ponieważ nie doszliśmy na RS do consensusu):
#1 Jeśli obie strony mają tę kartę, to powinniśmy liczyć koszt na poziomie tego gracza, który ma więcej Pobożnych.
#2 Skoro jest zapis wymaga tylu kresek, bez więcej, to uważam że kosztu jednej kreski z SK już nie ponosimy.


Wróć do „Królobójstwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość