Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Mam świetną talię i chętnie się z Wami podzielę moimi przemyśleniami na jej temat... albo poszukuję porady jak złożyć swój kredens (do kupy).
Awatar użytkownika
korek
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 591
Rejestracja: 2011-12-06, 13:08
Lokalizacja: Święta Warmia

Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: korek » 2016-04-01, 20:42

Wbrew pozorom nie pomyliłem działów i wcale nie chcę oferować w tym wątku nowiuśkich kart na sprzedaż...

Chciałbym Wam zaproponować pewną zabawę, polegającą na dobraniu z pośród wszystkich legalnych w Standardzie kart, czerech, które według Was stanowią idealną "pierwszą rękę". Jak by to miało dokładnie wyglądać?
1. Podajemy strategię i ewentualnie kartę frakcji.
2. Wklejamy obrazki wytypowanych przez nas kart.
3. Uzasadniamy nasz wybór

Oto przykład:
1. Strategia: Nec Hercules contra plures; Frakcja: Radziwiłłowie / Dworscy;
2. Pirwsza ręka:
Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek;
3. Uzasadnienie:
W pierwszym głosie wystawiamy Pod Czerwonym Złotym, dołączamy Szable w dłoń i wystawiamy Ubalda > replikujemy Szablami w dłoń, dołączając do niego Broń (np. Batorówkę z wykorzystaniem jej repliki, co owocuje podłączeniem wyszukanego sztychu) > Za jego wystawienie dobieramy 3 kreski. W kolejnym głosie, odpalamy zdolność naszej Karczmy i dobieramy 2 dukaty za kreski Ubalda, w czynie wystawiamy zaś Dziwożonę z wykorzystaniem jej repliki - dzięki zdolności Ubalda dobieramy za jej wystawienie także 1 kreskę. W trzecim głosie wystawiamy kolejną Dziwożonę z jej repliką, oczywiście dobierając kreskę (dzięki Ubaldowi). Następnie (w dowolnej kolejności) agitujemy Ubaldem, wystawiamy (alb i nie) trzecią Dziwożonę tym razem z repliką Szabli w dłoń (wyszukujemy Buzdygan, albo Batorówkę i kolejny sztych) i dobraniem kreski, odpalamy zdolności Dziwożon.
Dzięki temu zestawieniu kart, zamiast 4, możemy wprowadzić do gry 10 kart, zebrać w sumie 6 kresek i pozbawić przeciwnika 3. Do tego możemy zalicytować przed rozpoczęciem gry 3 dukatami (lub nawet 5, licząc na to, że gdy będziemy wystawiać drugą Dziwożonę przeciwnik będzie miał tylko jedną postać w grze).
Koniec przykładu.

Dodatkowo, aby lepiej porównywać ze sobą poszczególne zestawy, można wprowadzić punktację zagrań. Np. 3 punkty za każdą kreskę w naszej puli na koniec pierwszej rundy; 2 punkty za każdą wprowadzoną kartę do gry (w tym podłączoną włość lub sztych), albo odrzuconą kreskę lub kartę przeciwnika (z dworu lub ze stołu); 1 punkt za każdy dukat dochodu lub ten pozostający w naszym skarbie na następną rundę. Wówczas podany, wg tej metody liczenia, podany przeze mnie przykład, przy założeniu, że za 5 dukatów wykupiliśmy inicjatywę a potem wszystko szło po naszej myśli, otrzymałby punktację: 48 punktów (6x3p.=18p. - zgromadzone kreski, 10x2p.=20p.- wprowadzone karty, 3x2p.=6p. - odrzucone kreski przeciwnika, 4x1p.=4p. - dochód w następnej rundzie).

To jak, bawicie się ze mną? Myślę, że ta zabawa może mieć wiele pozytywów.

Ciekawi mnie jakie karty według Was powinny się znaleźć na "idealnej pierwszej ręce". Liberum Veto (GWS), Pistolet z zamkiem skałkowym, Uhlik, a może jeszcze coś innego? Może coś jeszcze powinno być punktowane. Czekam na wasze opinie i zestawienia!

Awatar użytkownika
Szakil
Weteran
Posty: 265
Rejestracja: 2015-11-06, 13:28
Lokalizacja: Gdynia

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: Szakil » 2016-04-01, 22:30

To ja mam dwie propozycje idealnej pierwszej ręki:

1) Pierwsza propozycja to coś wzorowanego na moim "21 kresek w pierwszej rundzie" z klasyka:
Frakcja: Awanturnicy
Strategia: Nec hercules contra plures
Ręka: Katarzyna Gos, 3xSebastian Domosławski
ObrazekObrazek

Zaczynamy od wystawienia Kasi za 6 dukatów, wciągamy za to 3 kreski, następnie wystawiamy Sebastian za 4 dukaty, wciągamy 2 kreski, replikujemy jego wystawienie wracając Kasię z powrotem do dworu i dobierając za to 7 dukatów, znów wystawiamy Kasię za 3 kreski, zaznaczamy Sebastiana by go odrzucić, wystawiamy następnego, wciągamy kreski za niego, wracamy Kasię do ręki i dobieramy jej lafę i tak na zmiana Kasia-Seba, Kasia-Seba. W pewnym momencie używamy zdolności elekta by dobrać 3 dukaty za cenę kreski, by nas było dalej stać na ten proceder. Na koniec, przy czwartym wejściu Katarzyny do gry, replikujemy je strategią, by przeciwnik jeszcze odrzucił kreskę, a ostatnim Sebastianem agitujemy.
W sumie Katarzyna wchodzi 4 razy do gry i wciąga 12 kresek, Sebastian wchodzi 3 razy i wciąga 6 kresek + 1 z agitacji, a przeciwnik odrzuca jedną kreskę. A na koniec rundy dobieramy kreskę za Sławną Katarzynę Gos, jeśli jakaś jeszcze się ostała, nie wspominając już o tym, że prawdopodobnie przejmiemy inicjatywę na początku następnej rundy dzięki Katarzynie, która jest karmazynem.

Podsumowując:
Koszt: 16 dukatów (a mamy 17 dzięki elektowi)
Liczba dobranych kresek: 19
Liczba kresek odrzuconych przez przeciwnika: 1
Liczba korkowych punktów: 70 (19x3p.=57p. - zgromadzone kreski, 2x2p.=4p.- wprowadzone karty, 1x2p.=2p. - odrzucone kreski przeciwnika, 4x1p.=4p. - dochód w następnej rundzie, 1x3p. - cecha kresek odznaczonych karmazynów)

Najsmutniejsze w tej ręce jest to, że moglibyśmy powciągać jeszcze 4 kreski więcej, gdyby Katarzyna mogła agitować, niestety nie przypominam sobie agitującej postaci za 3 kreski, na którą stać awanturników. W klasyku były postacie dające nawet do pięciu kresek, które mogły agitować, niestety Domosławskiego obłożono restrykcją, wcale nie z powodu jego zdolności wracania na rękę, tylko z powodu jego doboru kart, którego nawet tu nie użyłem.

2) Druga opcja, w przeciwieństwie do pierwszej, ma na celu maksymalnie uprzykrzyć całą resztę gry przeciwnikowi i liczyć, że przeciwnik podda grę w pierwszej rundzie, jeśli usuniemy mu wszystkie postacie z kredensu:
Frakcja: Awanturnicy
Strategia: Vae Victis
Ręka: Anna Firlej, 3x Rzeź pod Batohem

ObrazekObrazek

Zaczynamy oczywiście od wystawienia Ani za 8 dukatów, bo to postać z innej frakcji, i wciągnięcia 2 kresek za jej wystawienie. Następnie zagrywamy kolejne Rzezie pod Batohem, płacąc za nie tylko po kresce i dukacie dzięki zdolności Anny. Z trzecią Rzezią jest pewien problem, bo nie starcza już na nią kresek, po to właśnie jest Vae Victis, z którym wyzywamy Anią kogoś na pojedynek (ze strategią ma 7 szabli, trzeba liczyć na łut szczęścia, że przeciwnik będzie miał coś do bicia). Jeśli przeciwnik odmówi to wciągniemy kreskę ze strategi, jeśli przyjmie i nie będzie miał jak się bronić, a będzie miał kreski, to też jesteśmy uratowani i możemy zagrać trzecią rzeź. Teraz kolejne liczenie na szczęście, przy sporej jego dozie możemy usunąć z gry 21 postaci przeciwnika, praktycznie uniemożliwiając mu dalszą grę. Przyjmując jednak bardziej realistyczny wariant i zakładając, że ma on jeszcze w kredensie jeszcze 23 postacie, to średnio 8 postaci powinniśmy mu usunąć, a gra z 15 postaciami w talii, która była przewidziana na postaci 23-25 (doliczam jeszcze jego aktualny dwór) może być dosyć trudna.
Ta koncepcja wymaga sporej dozy szczęścia w kilku elementach, ale opisujemy tu naszą idealną rękę, to zakładam też idealne szczęście. Zresztą wątpię by bez szczęścia ktoś na tym grał.

EDIT:
Wróć, teraz się dopiero przyjrzałem, że przy Rzezi się zaznacza strategię, no trudno, a pomysł wdawał się ciekawy.
EDIT2:
W sumie takie pytanie w stylu do sędziego. Nec Hercules modyfikuje lafę, a Domosławski pozwala dobrać lafę. Chodzi w tym wypadku chyba o lafę niezmodyfikowaną, czyli bez uwzględnienia strategii? Chyba podobne stanowisko sędziego było przy sprawie jak Łaszcz działa na Modlitwę
EDIT3: Czemu za odrzucanie kresek przeciwnikowi dajesz mniej punktów niż za dobieranie? Mniej kresek dla ciebie to mniejsze możliwości, ale u przeciwnika jest podobnie i wydaje mi się, że to się równoważy. A jeśli zakładasz, że przeciwnik może po prostu nie mieć kresek, to tak samo może nie być kresek w puli wspólnej, jak może się wydarzyć w przypadku mojej pierwszej ręki.
Ostatnio zmieniony 2016-04-03, 18:21 przez Szakil, łącznie zmieniany 2 razy.
"Słuszna droga idzie po linie, która nie jest rozpięta wysoko, ale tuż nad ziemią. Ludzie, zdaje się, więcej się o nią potykają, niż po niej chodzą" Franz Kafka

Awatar użytkownika
Szakil
Weteran
Posty: 265
Rejestracja: 2015-11-06, 13:28
Lokalizacja: Gdynia

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: Szakil » 2016-04-02, 08:55

Korek, a w przypadku twojej ręki nie lepsza by była posesja Wieś folwarczna? Tańsza (1 dukat z dziwożonami) i daje pewne 4 dukaty co rundę

Post pod postem umieszczę, by nie mieszać już mojej ręki z komentarzem odnośnie ręki Korka.
"Słuszna droga idzie po linie, która nie jest rozpięta wysoko, ale tuż nad ziemią. Ludzie, zdaje się, więcej się o nią potykają, niż po niej chodzą" Franz Kafka

Awatar użytkownika
Warhapper
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 611
Rejestracja: 2010-01-14, 20:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: Warhapper » 2016-04-02, 12:35

1. Strategia: Primus inter pares; Frakcja: Radziwiłłowie;
2. Pirwsza ręka:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Kliknij aby powiększyć
3. Uzasadnienie:
Nie zgapiam, ja tak gram. Zakłądając korzystne wiatry (inicjatywa nasza lub za dukat), czyli nikt nam nie przeszkadza i i my możemy wszystko oczywiście. Wystawiamy Do szabel! i po nich Ubalda (3 kreski, 9 dukatów). Szukamy batorówki i sztychu np kwarty. Bene. Przeciwnik coś tam robi. Bene. Wystawiamy Połubińskiego (7 kresek, 1 dukat). Szukamy Buzdyganu. Bene. Przeciwnik nie wystawi już jednej postaci na 100%. Bene. Używamy buzdyganu na Batorowce (7 Kresek, 7 Dukatów). Bene. Przeciwnik się poci. Bene. Wystawiamy Dziwnążonę, szukamy kolejnej (8 kresek, 4 dukaty). Bene. Przeciwni pas. Wysztwiamy dziwożonę i szukamy buzdyganu (9 kresek, 1 dukat). Bene. Pas. W czynie używamy zdoności dziwożony. Bene. Pas. W czynie używamy zdoności dziwożony. Bene. Pas. W czynie używamy buzdyganu (9 kresek, 5 dukatów). Bene. Pas. Agitujemy Ubaldem z Kwartą za trzy kreski (11 kresek, 5 dukatów). Bene. Pas. Pas.

3p x12=36p Kreski
2p x9= 18p Kary w grze
1p x2= 2p Kreski odrzucone przeciwnikowi
2p x1= 2p Karty odrzucone przeciwnikowi (to takie moje uwagi.)
1p x8= 8p Sakrbiec w nastepnej rundzie

64(66) punktów z małym dodatkiem w postaci karty mniej u przeciwnika, wiemy co dobierze i będzie go to spowalniąło. My mamy już 1/6 kredensu za sobą.
Czołem Sarmaci i Niewiasty! To mój kanał
https://www.youtube.com/user/Warhapper

Awatar użytkownika
korek
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 591
Rejestracja: 2011-12-06, 13:08
Lokalizacja: Święta Warmia

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: korek » 2016-04-02, 18:40

Po pierwsze: Cieszę się, że Wam się ta zabawa spodobała!
Muszę przyznać że pomysły bardzo ciekawe. Myślę, że w tej zabawie pojawi się bardzo dużo wskazówek dla początkujących graczy. I o to chodziło!

Po wtóre: Po zastanowieniu pomyślałem, że warto by jeszcze dodać po 1 punkcie za każdy położony znacznik szabli i każdą kreskę do inicjatywy w następnej rundzie. Więc obaj, Panowie doliczcie sobie jeszcze po 3 punkty za cechę kresek Waszych Karmazynów.
Szakil pisze:EDIT3: Czemu za odrzucanie kresek przeciwnikowi dajesz mniej punktów niż za dobieranie? Mniej kresek dla ciebie to mniejsze możliwości, ale u przeciwnika jest podobnie i wydaje mi się, że to się równoważy. A jeśli zakładasz, że przeciwnik może po prostu nie mieć kresek, to tak samo może nie być kresek w puli wspólnej, jak może się wydarzyć w przypadku mojej pierwszej ręki.

Za każdą kreskę w naszej puli dałem 3 punkty ponieważ wydaje mi się, że każda kreska w naszej puli przybliża nas do zwycięstwa, a każda kreska mniej u przeciwnika daje nam co najwyżej trochę więcej czasu (ewentualnie przedłuża tylko naszą agonię... ;-) ). Dodatkowo przelicznik w niektórych zdolnościach na kartach często bywa równy 3 dukaty za jedną kreskę więc wszystko się zgadza.
Warhapper pisze:1p x2= 2p Kreski odrzucone przeciwnikowi

Za każdą odrzuconą kreskę są 2 punkty więc Twój wynik (z uwzględnieniem punktów za kreski do karmazynów, o ile nie zaznaczysz Połubińskiego) powinien wynosić: 69 korkowych punktów.

Awatar użytkownika
zeliwny
Weteran
Posty: 179
Rejestracja: 2013-10-03, 14:40

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: zeliwny » 2016-04-03, 19:59

A to moja idealna ręka:
1. Strategia: Primus inter pares; Frakcja: Awanturnicy;

karta karta
2x karta

Efekt tej ręki to rozpoczęcie kolejnej rundy z 7 kartami na ręce i możliwość zaznaczeniu 3 kart przeciwnikowi!


Problemem jest tylko gra przeciw Radziwiłłom (musimy mieć inicjatywę by karty nie weszły zaznaczone).
Na szczęście bólu nie będzie bo koszty wystawienia mamy nikłe (2 za dworek i 3 za sicz) a podłączone katownie dają możliwość wystawienia ich za 1 z lazaretu gdy przeciwnik pokusi się o odrzucenie nam włości, więc spokojnie możemy się ostro licytować o inicjatywę :)

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: veyDer » 2016-04-03, 23:06

To ja trochę zmodyfikuję propozycję Szakila:

Awanturnicy/Nec Hercules contra plures
karta, karta, karta, karta

Co prawda w jednej rundzie się nie wyrobimy, ale w następnej rundzie niezależnie od tego, co nam przyjdzie odpalamy Perperunę i zgarniamy 2 Domosławskich z powrotem do ręki, dzięki czemu kręcimy Tiris 2 dodatkowe razy.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
bialy
Sławny
Posty: 1339
Rejestracja: 2010-02-23, 18:25
Lokalizacja: Wolne Miasto
Kontaktowanie:

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: bialy » 2016-04-04, 08:28

Wyimaginowana reka i wyimaginowany brak reakcji ze strony przeciwnika (sorki ca brak linkow do kart - z tableta):
- wisnie na historia,
- james mc cloud,
- jeremi mohyra,
- gedeon "rudy",
- z woli ksiecia.

Potrzeba 14 dukatow aby wyjsc ze wszystkich postaci, pierwszy james i 2 kreski, potem gedeon i mamy 4 kreski, potem jeremi ze znaczkiem agitacji (5 kresek). 3xagitacja z historia (mohyra za 3) i mamy 12 kresek. Odznaczenie z woli ksiecia i ponowne 3 agitacje -> 19 kresek.
Czytaj forum. Za 5 minut może go nie być.

Awatar użytkownika
korek
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 591
Rejestracja: 2011-12-06, 13:08
Lokalizacja: Święta Warmia

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: korek » 2016-04-04, 08:57

Pozwolę sobie podliczyć Wasze zestawy.

Propozycja Żeliwnego:
(przy założeniu, że 4 duksy idą na licytację - 4 zostawiamy na plan awaryjny z katownią, ewentualne grabieże przeciwnika lub wykupienie inicjatywy w następnej rundzie)
8p. za karty wprowadzone do gry (w tym włości),
8p. (maksymalny skarb na początku II rundy)

To tylko 16 "korkowych" punktów... Ale, jaki rozpęd na następną rundę! Tylko, że w konfrontacji z ręką Szakila - w następnej rundzie chyba nie było by już co zbierać tymi 7 kartami we dworze... Propozycja wg mnie tyle ciekawa, co i ryzykowna.


Propozycję veyDera, widzę następująco:
1 głos (14d, 0k): Wchodzi Perperuna (-3d, +2k),
2 głos (11d, 2k): Wchodzi Tiris (-6d, +3k),
3 głos (5d, 5k): Wczodzi Seba - Tiris pod Perperunę (+7d, -3d, +2k),
4 głos (9d, 7k): Seba pod Perperunę,
5 głos (9d, 7k): Odpalamy Perperunę (-2k),
6 głos (9d, 5k): Wchodzi Tiris (-6d, +3k),
7 głos (3d, 8k): Wchodzi Seba - Tiris spada (+7d, -4d, +2k),
8 głos (6d, 10k): Spada Seba,
9 głos (6d, 10k): Wchodzi Seba - spada postać przeciwnika lub dobieramy kartę (-4d, +2k),
10 głos (2d, 12k): Seba agituje (+1k),

Bilans: 13 kresek do przodu (39), 5 kart do przodu (10p), skarb w II rundzie = 4 (4p) i to chyba na tyle... Przy wykorzystaniu zdolności Elekta nic szczególnego z punktacją się nie dzieje. Razem 53 "korkowe" punkty. Wg mnie, w tym wypadku, lepsze jest wrogiem dobrego, chyba że coś pokręciłem. Tak czy inaczej pokombinować warto.

Ręka bialego:

Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek

(zamiast Gedeona dałbym Kaznodzieję, to jeszcze może coś by przeciwnikowi spadło... a nam by został dodatkowy dukat - punktowo to samo do dobrana kreska z McLeoda)

Wg wyliczeń bialego wszystko się zgadza: 19 kresek (57p)- niemal wygrana w I rundzie, 4 karty wprowadzone do gry (8), skarb na początku II rundy = 4, jeśli przeciwnik wystawi choć jedną niepobożną postać (4p), 1 znacznik (1p). Razem: 70 "korkowych" punktów! Nieźle

Awatar użytkownika
Trampon
Vetomaniak
Posty: 559
Rejestracja: 2015-09-21, 10:19
Lokalizacja: Wa-wa Ursus

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: Trampon » 2016-04-04, 09:38

Niesamowici jesteście. Ktoś pokusi się o zrobienie idealnej 1 ręki dla Dworskich (ale nie na samych zjawach :-) )?
"Zwalczcie tę chuć! (taa jeeest!!!), innych zadań przed Wami jest siła
Musicie knuć - (musimy knuć!), jak tu pozbyć się Ra-dzi-dzi-wił-ła!"
oryginal tutaj

Awatar użytkownika
korek
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 591
Rejestracja: 2011-12-06, 13:08
Lokalizacja: Święta Warmia

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: korek » 2016-04-04, 09:55

Ups!
Już widzę, że coś pokręciłem... W propozycji veyDera zapomniałem, że Tiris wraca na rękę nie pod Perperunę, więc jest tam miejsce na drugiego Sebę... Przy założeniu, że przeciwnik wystawi tylko jedna postać, powinno to być tak:

1 głos (14d, 0k): Wchodzi Perperuna (-3d, +2k),
2 głos (11d, 2k): Wchodzi Tiris (-6d, +3k),
3 głos (5d, 5k): Wczodzi Seba - Tiris do ręki (+7d, -3d, +2k),
4 głos (9d, 7k): Wchodzi Tiris (-6d, +3k)
5 głos (3d, 10k): Seba pod Perperunę,
6 głos (3d, 10k): Wchodzi Seba - Tiris do ręki (+7d, -3d, +2k),
7 głos (7d, 12k): Wchodzi Tiris (-6d, +3k),
8 głos (1d, 15k): Seba agituje (+1k),
9 głos (1d, 16k): PAS - kreska za Prze-Sławną Tiris (+1k),

Razem: 51p (kreski) + 3p (kreski do inicjatywy) + 12p (reszta) = 66 "korkowych" punktów + niezłe czary w następnej rundzie - Wcale nieźle!

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: veyDer » 2016-04-04, 10:30

Ja bym akurat Sebą nie agitował tylko go "odrzucił" (15 kresek w 1 rundzie), na początku rundy wrócił obydwie kopie do ręki i mając 4 dukaty zakręcił nim i Tiris jeszcze raz (odpalając replikę ze strategii i zrzucając kreskę przeciwnikowi za Tiris). Biorąc pod uwagę, że zostanie nam druga kopia Seby na ręce a w grze będzie Sławna Tiris i 19 kresek, początek trzeciej rundy będzie zapewne kończył grę (spora szansa na naszą inicjatywę, 17 kresek w grze, możliwość odpalenia strategii na Sebę).
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
Jose
Weteran
Posty: 124
Rejestracja: 2015-08-16, 07:58
Lokalizacja: Włocławek

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: Jose » 2016-04-04, 11:38

Ta dyskusja doprowadzi do tego, ze Domosławski dostanie restrykcje w standardzie :-D

Wywołani dworscy:

czarty-i-upiory_danse-macabre_castrum-doloris.png
mikolaj-krosnowski.png

ubald.png
czarty-i-upiory_danse-macabre_bozy-sluga.png


Strategia Nec Hercules contra plures.
Wystawiamy Ubalda dostajemy 3 kreski za 4 dukaty.
Wystawiamy Krosnowskiego 4 kreski za 6 dukatów.
Dokładamy Ubaldowi Bożego sługę i wystawiamy Castrum za 2 dukaty.
Agitujemy Ubaldem z Castrum za 4 kreski.
Na koniec wciągany 2 kreski za sławnych i 1 kreskę za replikę Krosnowskiego.
Razem 14 kresek i z Krosnowskim na polu Karmazynów mamy dobry początek 2 rundy.
Zaletą jest, że obie postacie boją się w zasadzie tylko amnezji.

Awatar użytkownika
zeliwny
Weteran
Posty: 179
Rejestracja: 2013-10-03, 14:40

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: zeliwny » 2016-04-04, 19:51

Ja bym u białego wsadził zamiast Domaszewskiego bardziej Dymitra Wiśniowieckiego (zdecydowanie lepiej zabrać 2 kreski przeciwnikowi niż zaagitować ze środka minus jedna kreska mniej bo nie zgarniamy raz kreski z repliki MacLeoda ale daje on lepsze perspektywy na przyszłość gdy kresek na środku nie będzie. Poza tym gdy przeciwnik nie ma kresek zawsze możemy skorzystać repliki z MacLeoda :)
karta

Wszystko tak naprawdę zależy od przeciwnika bo przeciw normalnemu graczowi faktycznie lepszy Domaszewski bo daje do szabli ale przeciw taliom "bezkontaktowym" lepszy Wiśniowiecki :)

Edit: Tak sobie myślę że lepszy zdecydowanie byłby Dymitr za Mohyłę niż za Domaszewskiego tyle że Mohyła może dodać znacznik agitacji ;). Ciężki wybór gdyby trzeba było wybierać z tych pięciu kart ;)

Awatar użytkownika
zeliwny
Weteran
Posty: 179
Rejestracja: 2013-10-03, 14:40

Re: Standard: Idealne karty z pierwszej ręki...

Postautor: zeliwny » 2016-04-04, 20:43

Jeszcze nawiążę do wyliczeń korka dotyczących moje ręki. Ciężko to uchwycić w statystykach ale ten zestaw posesji dobrze by się sprawdził przeciwko innym podanym propozycjom.
Po pierwsze mocno osłabiłby wciąganie kresek za wystawienie, dodatkowo mógłby pozaznaczać postaci przeciwnika zanim zaczęłyby agitować.
Wszystko zależałoby od tego czy przeciwnik będzie się chciał najpierw wyłożyć czy naprzemiennie agitować i wykładać.
Mało kto beztrosko zaznacza swoje postaci na początku więc zanim się zorientuje że nikogo nie wystawię może zdążyć jedynie z jedną agitacją ;)

Czekam na kolejne propozycje, bo zabawa bardzo ciekawa i pouczająca :)
Proponuję restrykcję dla Ubalda ;)


Wróć do „Talie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości