Zasady tworzenia tali kart.

Mam świetną talię i chętnie się z Wami podzielę moimi przemyśleniami na jej temat... albo poszukuję porady jak złożyć swój kredens (do kupy).
Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Zasady tworzenia tali kart.

Postautor: veyDer » 2015-11-28, 08:36

aleksy373 pisze:Nie wiem czy dobrze zrozumialem. Moge zrobic kredes z np radkow z jednego startera potop i np 3 boosterow z czrtow i upiorow 2 malleus i 2 z potopu .


Możesz, (a jeśli mowa o formacie standardowym to tylko jeżeli przez boostery z czartów i upiorów rozumiesz boostery z dodatku Danse Macabre a nie Cmentarzysko).

To jest tak - w formatach turniejowych mamy taką sytuację:

Kod: Zaznacz cały

Sezon                 | Dodatek                   | Format
--------------------------------------------------------------------------------
Szpiedzy i Dyplomaci  | Startery SziD             | Klasyczny
Szpiedzy i Dyplomaci  | W niewoli                 | Klasyczny
Szpiedzy i Dyplomaci  | Spiskowcy                 | Klasyczny
Szpiedzy i Dyplomaci  | Królobójstwo              | Klasyczny
Czarty i Upiory       | Startery CziU             | Klasyczny
Czarty i Upiory       | Cmentarzysko              | Klasyczny
Czarty i Upiory       | Danse Macabre             | Klasyczny / Standard
Czarty i Upiory       | Malleus Maleficarum       | Klasyczny / Standard
Potop                 | Startery Potop            | Klasyczny / Standard / Sezon
Potop                 | Initium Calamitatis Regni | Klasyczny / Standard / Sezon


Format sezon (bardzo rzadko grany na turniejach) to ostatni sezon (czyli Potop - startery i dodatki ze wszystkich boosterów z sezonu Potop)
Format standard (najczęściej grany na turniejach) to ostatnie 3 dodatki + startery z najnowszego sezonu (czyli ICR, MM, DM i startery z sezonu Potop)
Format klasyczny (czasami grany, być może będzie grany częściej) to wszystkie dodatki i wszystkie startery z powyższej tabelki.

Kiedy wyjdzie nowy dodatek, w formacie standard nie będzie już można grać kartami z Danse Macabre.

Mam nadzieję, że teraz już wszystko jasne.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
zeliwny
Weteran
Posty: 179
Rejestracja: 2013-10-03, 14:40

Re: Zasady tworzenia tali kart.

Postautor: zeliwny » 2015-11-28, 21:04

Nazwa Potop oraz Czarty i Upiory to nazwy sezonów. Uważaj na to jeśli chcesz grać standard bo co prawda przy Potopie nie ma to znaczenia (bo wyszły dopiero startery i pierwszy dodatek z sezonu czyli Initium Calamitatis Regni - i wszystkie są legalne w standardzie) to w przypadku Czartów i Upiorów w standardzie legalne są ylko Danse Macabre i Malleus Maleficarum więc broń boże nie kupuj wtedy boosterów z Cmentarzyska olbo starterów CiU (nawet startery MM są teraz niezbyt dobrym zakupem bo większość kart w nim nie jest już legalnych w klasyku i lepszym dealem jest kupić w sklepie veta cały komplet kart MM).

aleksy373
Posty: 34
Rejestracja: 2015-11-23, 21:30

Re: Zasady tworzenia tali kart.

Postautor: aleksy373 » 2015-11-28, 21:14

Czyli najdluzej bez nabywania nowszych dodatkow pogram sobie boosterem ICR ???
Wygrać partie Veto - Wygrać życie

Awatar użytkownika
zeliwny
Weteran
Posty: 179
Rejestracja: 2013-10-03, 14:40

Re: Zasady tworzenia tali kart.

Postautor: zeliwny » 2015-11-29, 01:21

ICR i MM (MM warto bo ma naprawdę mocne karty) to póki co najlepszy wybór, jesli nie planujesz robić duzych zakupów. Nie wiem jak prace nad kolejnym dodatkiem ale biorąc pod uwagę, że niedawno się rozpoczęły to obstawiałbym że z pół roku jeszcze DM będzie w użyciu więc jak wpadnie Ci gdzieś w dobrej cenie to warto kupić.

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Zasady tworzenia tali kart.

Postautor: veyDer » 2015-11-29, 08:46

aleksy373 pisze:Czyli najdluzej bez nabywania nowszych dodatkow pogram sobie boosterem ICR ???


Malleus Maleficarum wyjątkowo będzie w formacie standardowym do końca sezonu Potop (czyli w pewnym momencie będzie: Startery Potop + ICR + Potop2 + Potop3 + MM a po wyjściu kolejnego dodatku: Startery KolejnySezon + KolejnySezon1 + Potop2 + Potop3), zatem w ten dodatek też warto inwestować.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

aleksy373
Posty: 34
Rejestracja: 2015-11-23, 21:30

Re: Zasady tworzenia tali kart.

Postautor: aleksy373 » 2015-11-29, 10:16

To kupie sobie 3 mm i 3 icr. I zloze sobie z nich talie ?
Wygrać partie Veto - Wygrać życie

Awatar użytkownika
zeliwny
Weteran
Posty: 179
Rejestracja: 2013-10-03, 14:40

Re: Zasady tworzenia tali kart.

Postautor: zeliwny » 2015-11-29, 18:55

Z tym MM to nie przesadzaj bo jeden zestaw kart MM kosztuje 70zł. Chyba że zrobisz zakupy w powyżej 200 zł w sklepie to po 35 zł. Pod względem ekonomicznym dla początkującego zdecydowanie lepiej zainwestować ICR. W MM jest dużo frakcyjnych kart więc większością nie pograsz jeśli chcesz grać jedną frakcją. Jak trochę pograsz z innymi i poznasz dobrze mechanikę mechanikę to zobaczysz czy będziesz potrzebował kart z MM i czy warto kupować ten set.
Zresztą dużo ludzi bedzie miało teraz karty z MM na wymianę więc zawsze możesz się wymienić za niepotrzebne ci karty z ICR.

aleksy373
Posty: 34
Rejestracja: 2015-11-23, 21:30

Re: Zasady tworzenia tali kart.

Postautor: aleksy373 » 2015-11-29, 20:05

Dziękuje bardzo. Teraz będe kupował tylko icr z nadwyżke sobie wymienie moze na mm ;)
Wygrać partie Veto - Wygrać życie


Wróć do „Talie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości