Awki Keruja

Awatar użytkownika
Trampon
Vetomaniak
Posty: 559
Rejestracja: 2015-09-21, 10:19
Lokalizacja: Wa-wa Ursus

Awki Keruja

Postautor: Trampon » 2015-11-10, 14:19

Poniżej wrzucam pierwszą talię Awanturników którą złożył mój syn, czyli niejaki Keruj. Składał ją z ograniczonej puli kart - trochę DM, zero MM, głównie Potop (startery i ICR). Pulę kart mamy wspólną, Keruj ma pierwszeństwo w wyborze, czyli np. jeśli mamy jakiegoś sztychu 3 sztuki a on weźmie 2 to dla mnie zostaje 1

Prosiłbym bardziej doświadczonych (ode mnie) graczy o skomentowanie i ew. zaproponowanie zmian. To co się rzuca na pierwszy rzut oka to zbyt dużo kart w talii (67) oraz zbyt dużo pojedynczych kart a za mało kart po 2 czy 3 sztuki. W części przypadków (R) jest to trudne na razie do obejścia, w części - mamy po 2 czy 3 sztuki i można to poprawić, ale trzeba byłoby wyeliminować zbędne karty. Mam wrażenie że częściowo udało mu się wyłapać i zbudować jakieś synergie, ale zbyt duża ilość kart powoduje że właściwe karty mogą długo nie podejść.

Bohdan Chmielnicki (Awanturnicy) Elekt/KF
Strategia - Nec Hercules contra plures

Postacie (17)
Bojar 1
Damian Kiemlicz 1
Dziwożona 2
Filon Dziedziała 1
Iwan Chowański 1
Iwan Wyhowski 1
Jan Pamiętowski 1
Kosma Kiemlicz 1
Kulwiec-Hippocentaurus 1
Maksym Krzywonos 1
Pacunelka 1
Rekuć Leliwa 1
Slava 1
Stary Kiemlicz 1
Tymofiej Chmielnicki 1
Wasyl Zołotarenko 1

Posesje (11)
Karczma Budzyń 1
Kościół diecezjalny 1
Oczerety 1
Piwniczna izba 1
Pod Szczęśliwą Gwiazdą 1
Sicz Zaporoska 1
Twierdza 1
Wieś folwarczna 1
Wóz taborowy 3

Moderunki (9)
Batorówka 1
Buzdygan 1
Czarna szabla 1
Gardłacz 1
Hucuł 1
Mierzyn 1
Narowisty rumak 1
Quadrifolium 1
Zatrute wino 1

Efekty (15)
Boży sługa 1
Bujdy i bajania 3
Cyrograf 1
Jam jest szlachcic... 1
Krwi panom upuścim 1
Mocarz 1
Rapt Puellae 1
Rzeź pod Batohem 1
Sprzedaż dóbr 1
Strach waćpanów obleciał?! 1
Szermierczy talent 2
W szabli biegły 1

Sztychy (15)
Błyskawiczna riposta 1
Cięcie kozackie 2
Cięcie proste 1
Ja za panem bratem 1
Kończ waść... 1
Panie, tak się nie godzi 1
Precyzyjne przeciwtempo 2
Przełamujące cięcie 1
Sekonda 1
Septyma 1
Zaskakujące natarcie 2
Zasłona św. Jerzego 1 (z racji imienia - ta karta musi zostać w talii :-) )
"Zwalczcie tę chuć! (taa jeeest!!!), innych zadań przed Wami jest siła
Musicie knuć - (musimy knuć!), jak tu pozbyć się Ra-dzi-dzi-wił-ła!"
oryginal tutaj

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Awki Keruja

Postautor: veyDer » 2015-11-10, 15:23

Tak na szybko: najlepiej te nadmiarowe karty przerzucić do sakwy.

Z tego, co mi się od razu rzuciło w oczy, dobre kandydatury takich kart, to:

Krwi panom upuścim 1
Rapt Puellae 1
Sprzedaż dóbr 1

Oprócz tego skróciłbym talię o cztery sztychy, np.:
Ja za panem bratem 1
Panie, tak się nie godzi 1
Sekonda 1
Septyma 1

I już mamy 60 kart. Postaram się później przejrzeć talię pod kątem sensownych ulepszeń. Następnym razem jak będę na turnieju w Wargamerze, o ile nie zapomnę, wezmę wszystkie nadmiarowe karty, które mam i będziecie mogli się "częstować" :-)
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
robson
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 522
Rejestracja: 2014-12-15, 11:48
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: Awki Keruja

Postautor: robson » 2015-11-10, 15:28

Przy tylu moderunkach i efektach dołączanych do postaci przyda się:
karta
Mając na stole: Dziwożony i Niewiasty nie kisimy tych kart we dworze, tylko podpinamy pod jakąkolwiek postać, aby w razie potrzeby przenieść do innnej. W klasyku podobną rolę odgrywa Kresowa stanica.

Po drugie widzę (chyba każdy tak miał?) chęć zagrania wszystkimi swoimi fajnymi kartami, także takimi co nie pasują do archetypu. Mi się rzuca przede wszystkim w oczy:
karta
Sądząc po liczbie sztychów: chcemy grać bojowo, więc trucie potencjalnych rywali raczej się nie opłaca. Pochorują się i zejdą do lazaretu, nie przynosząc nam kresek. Jak już trunkować, to lepiej:
karta
A niezależnie od tego, jak się ustali zasada Raptusa: kart dorzucających znaczniki S+1 nigdy dosyć w bojówkach. Więcej uwag nie mam, bo chociaż przekładam już karty od roku, nadal nie umiem składać talii i mam straszliwe dylematy,co wyrzucać :)
Znasz-li gdzie Jeziorna?

Awatar użytkownika
Trampon
Vetomaniak
Posty: 559
Rejestracja: 2015-09-21, 10:19
Lokalizacja: Wa-wa Ursus

Re: Awki Keruja

Postautor: Trampon » 2015-11-12, 15:11

(...)I już mamy 60 kart. Postaram się później przejrzeć talię pod kątem sensownych ulepszeń. (...)[/quote]
Edit - coś mi się źle wkleił quote, ale pytanie było w związku z deklaracją Veydera :-)

cześć,

dasz radę podrzucić jeszcze jakieś sugestie co do zmian?

Dzięki i pozdr,
"Zwalczcie tę chuć! (taa jeeest!!!), innych zadań przed Wami jest siła
Musicie knuć - (musimy knuć!), jak tu pozbyć się Ra-dzi-dzi-wił-ła!"
oryginal tutaj

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Awki Keruja

Postautor: veyDer » 2015-11-12, 17:31

OK, wziąłem jako punkt wyjścia pierwotną wersję i używałem samych kart P/N. Wyszło mi coś takiego:

Postacie (17)
Aleksander Lubomirski x1
Bartłomiej Uznański x1
Damian Kiemlicz x1
Filon Dziedziała x1
Iwan Chowański x1
Iwan Wyhowski x1
Jan Pamiętowski x1
Kosma Kiemlicz x1
Kulwiec-Hippocentaurus x1
Maksym Krzywonos x1
Pacunelka x1
Rekuć Leliwa x1
Rozanda Lupu x1
Slava x1
Stary Kiemlicz x1
Tymofiej Chmielnicki x1
Wasyl Zołotarenko x1

Posesje (12)
Karczma Budzyń x1
Kościół diecezjalny x1
Lubowla x1
Majdan x1
Piwniczna izba x1
Sicz Zaporoska x1
Strażnica x2
Twierdza x1
Wóz taborowy x3

Efekty (13)
Boży sługa x1
Bujdy i bajania x3
Cyrograf x3
Rozpoznany x3
Sobiepan | Żadnych machinacji x2
W szabli biegły x1

Sztychy (10)
Cięcie kozackie x3
Cięcie proste x3
Nie po bożemu x3
Zasłona św. Jerzego x1

Moderunki (8)
Czarna szabla x3
Piwo łańcuckie x2
Sztandar x3

To tak na (mniej, ale jednak wciąż) szybko. Jak znajdę trochę czasu to potestuję to i zobaczę, jakie są najsłabsze ogniwa i czym najlepiej byłoby je zastąpić.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
Keg
Bohater
Posty: 74
Rejestracja: 2014-05-13, 16:34

Re: Awki Keruja

Postautor: Keg » 2016-05-11, 14:17

Jak tam veyDer idzie ci testowanie talii Awantury :?: Za niedługo wchodzą nowe karty z dodatku. Myślałeś już nad jakimś buildem dla nich z nowymi kartami z nadchodzącego dodatku który mógłbyś tu umieścić :?:
Ja go bukłaczkiem, a on mi wilcze doły-Błazowski sum


Wróć do „Awanturnicy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość